Kvalitetsområde
Utdanningskvalitet omfattar alle forhold som verkar inn på det heilskaplege studieløpet til studentane. Vi ønskjer ei studentsentrert tilnærming til utdanningskvalitet med særleg fokus på det studienære kvalitetsarbeidet.
Utdanningskvalitet omfattar alle forhold som verkar inn på det heilskaplege studieløpet til studentane. Vi ønskjer ei studentsentrert tilnærming til utdanningskvalitet med særleg fokus på det studienære kvalitetsarbeidet.
Styringskvalitet omfattar ordningar for å styre og utvikle kvalitetsarbeidet, og for å utvikle ein kvalitetskultur.
Kvaliteten på søkere og studentene tatt opp ved utdanningene.
Programkvalitet omhandler faglig og didaktisk kvalitet i planverk for studie- og kurstilbud, samt relevans for yrkesfeltet.
Den faglige og didaktiske kvaliteten på studentenes læring, og studentenes innsats og mulighet for å ta en aktiv rolle i læringsprosessen.
Rammekvalitet omhandler de tilgjengelige ressursene for gjennomføring av utdanningene. Fagmiljø, studentenes læringsmiljø og infrastruktur knyttet til utdanningene inngår i dette.
Resultat- og relevanskvalitet omhandler den faglige kvaliteten på studentenes læringsutbytte.
Praksiskvalitet omhandler tilrettelegging for læring i praksistudiet, kvaliteten på fag- og læringsmiljøet, samt den faglige integrasjonen med studieprogrammet som helhet.