Rusmidler og doping - kunnskap og praktisk arbeid

Har du behov for kunnskap om rus- og dopingmidler i din arbeidshverdag? I dette studiet får du grunnleggende kunnskap om dopingmidler og rusgivende stoffers egenskaper og hvordan disse påvirker personers atferd og reaksjoner. Studiet gir deg kunnskap til å stille relevante spørsmål, og vurdere egnede tiltak på egen arbeidsplass.

Studiet finnes i to varianter: Les om Rusmidler og doping - kunnskap og praktisk arbeid i politiet her.

Dette studiet ble tidligere omtalt som «Tegn og symptomer». Studiet ble revidert i 2021/2022 med et eget studie rettet mot andre enn politiet på fem studiepoeng. Dette studiet heter nå «Rusmidler og doping – kunnskap og praktisk arbeid». Under revisjonen ble læringsressurser fornyet. Arbeidsteknikken «Tegn og symptomer» er fortsatt en del av pensum. Selv om du har tatt det gamle studiet kan vi anbefale å ta det nye studiet på grunn av revideringsarbeidet, men du vil selvsagt kjenne igjen en større del av innholdet i studiet. Studenter vil kun få godkjent 5 studiepoeng uavhengig av hvor mange ganger man gjennomfører det gamle eller nye studiet.

Om utdanningen