Bibliotektjenester for studenter i Stavern

Her finner du informasjon om hvilke bibliotektjenester som finnes for deg som studerer ved Politihøgskolen i Stavern.

Du finner pensumbøker for B1 og B3 i lesesalene på Politihøgskolen Stavern. De skal kun brukes på lesesalene.

Ditt lokalbibliotek

Larvik bibliotek, avdeling Stavern er ditt lokale bibliotek når du studerer i Stavern. Der finner du en egen samling politifaglige bøker. Det er lurt å sjekke den lokale samlingen før du bestiller bøker fra Oslo. Biblioteket i Stavern har også en egen lesesal.

Du kan også bruke biblioteket i meråpent/ubemannet tid, hvis du har registrert deg som låner på forhånd. Informasjon om åpningstider m.m. finner du på bibliotekets nettsider.

Gå til Larvik bibliotek, avdeling Stavern sine nettsider

Hvordan låner jeg bøker?

Du kan låne og bestille bøker og artikler direkte fra biblioteket i Stavern og fra oss på Politihøgskolens bibliotek i Oslo.

• hvis du ønsker å låne noe fra biblioteket i Stavern må du registrere deg som bruker på biblioteket første gang du er der
  • hvis du ønsker å låne noe fra oss i Oslo, så blir du automatisk registrert som bruker hos oss noen dager etter at du har betalt semesteravgiften

Du kan enkelt bestillinge fra Politihøgskolens bibliotek via skranken på biblioteket i Stavern, eller direkte i Oria (søketjenesten vår med oversikt over alt vi har til utlån).

Bibliotekarene ved biblioteket i Stavern kontakter deg når bestillingen er klar til henting. Lånetiden er tre uker fra dokumentet sendes fra Oslo, og lånene blir automatisk fornyet dersom ingen andre står på reserveringsliste.

Når du er ferdig med boka returnerer du den til biblioteket i Stavern, som sender den videre til oss i Oslo.

Hvordan bestiller jeg bøker i Oria?

1. finn boken i Oria
  2. når du har funnet boka du vil ha i trefflisten, klikk på tittelen
  3. klikk på «Bestill dokument»
  4. logg på
  5. velg hentested "Arbeid/studiested".
  6. bøkene sendes i utgangspunktet til Stavern bibliotek. Ønsker du å hente i Larvik bibliotek, kan du skrive inn det i kommentarfeltet
  7. klikk på «Bestill dokument»

Gå direkte til vår søketjeneste Oria

Trenger du ikke boka lenger? Husk å slette bestillingen

Dersom du har reservert en bok du likevel ikke ønsker, vennligst slett reserveringen. Dette kan gjøres i Min konto, eller ved sende en e-post til bibliotek@phs.no.

Les bøker og artikler på nett

Du kan lese og laste ned digitalt materiale fra oss når du er i ett av Politihøgskolens bygg eller bruker VPN-løsningen vår.

Se hvilke databaser vi på Politihøgskolen abonnerer på

Les hvordan du kobler deg til Politihøgskolens trådløse nett og VPN-løsning

Benytt deg av veiledningstjenestene våre

Har du behov for veiledning kan du ta kontakt med bibliotekarene på biblioteket i Stavern. Bibliotekaren med hovedansvar for politistudentene er tilstede i biblioteket hver tirsdag kl. 13.00 - 19.00 i tillegg til enkelte onsdager og fredager.

Hvis du trenger mer inngående veiledning med en bibliotekar kan du benytte deg av tjenesten vår Bestill en bibliotekar og få inntil én times privat veiledning.

Bestill en bibliotekar her