Bibliotektjenester for studenter i Bodø

Her finner du informasjon om hvilke bibliotektjenester som finnes for deg som studerer ved Politihøgskolen i Bodø.

Ditt lokale bibliotek

Nord Universitet er ditt lokale bibliotek når du studerer i Bodø. Der finner du en egen samling bøker for deg som studerer ved Politihøgskolen Bodø, og du kan booke grupperom. Det er lurt å sjekke den lokale samlingen før du bestiller bøker fra Oslo.

Gå til Nord Universitetsbibliotek sine nettsider

Her kan du se hvilke tjenester biblioteket tilbyr til studenter ved Politihøgskolen

Hvordan låner jeg bøker?

Du kan låne og bestille bøker og artikler via Nord Universitet. Første gang du skal låne noe må du møte opp i biblioteket og registrere deg som bruker.

Kan jeg låne bøker fra Politihøgskolen i Oslo?

Hvis du ikke finner boken du trenger i Bodø, kan du bestille den inn fra oss i Oslo. Da logger du deg inn på Nord Universitet sin Oria med brukeren du har fått på Nord Universitet, søker opp boken i "Alle bibliotek" og bestiller boken som fjernlån. Du får beskjed fra ditt lokale bibliotek når boken er klar for henting. Du kan selvfølgelig be om hjelp til å bestille inn bøker i skranken på Nord Universitet.

Når du er ferdig med boka returnerer du den til biblioteket i Bodø, som sender den videre til oss i Oslo.

Gå til søketjenesten Oria for Nord Universitet

Gå til søketjenesten Oria for Politihøgskolen

Les bøker og artikler på nett

Når du er i biblioteklokalet på Nord Universitet kan du lese og laste ned bøker og artikler fra alle databasene biblioteket abonnerer på. Du kan få tilgang til alt vi på Politihøgskolen har når du er i Politihøgskolens bygg eller bruker VPN-løsningen vår.

Les hvordan du kobler deg til Politihøgskolens trådløse nett og VPN-løsning

Se hvilke databaser Nord Universitet abonnerer på

Tips: prøv å avgrense til fagområde "politi" i databaseoversikten så ser du hvilke databaser som er relevante for deg.

Se hvilke databaser vi på Politihøgskolen abonnerer på

Vi tilbyr veiledning over nett

Hvis du ønsker veiledning med en bibliotekar kan du benytte deg av tjenesten vår Bestill en bibliotekar og få inntil én times privat veiledning.

Bestill en bibliotekar her