Jobbe hjemmefra

Her finner du informasjon om hvordan du kan bruke biblioteket og få hjelp av oss mens du jobber hjemmefra.

Låne og levere

Biblioteklokalene i Oslo er åpne for ansatte og bachelorstudenter. Stavern og Bodø har egne biblioteker ved sine studielokasjoner. Ansatte i Politi- og lensmannsetaten kan besøke biblioteket etter avtale.

Les om bibliotektjenestene for deg som studerer i Bodø

Les om bibliotektjenestene for deg som studerer i Stavern

Les om bibliotektjenestene for deg som tar en mastergrad

Les om bibliotektjenestene for deg som tar en etter- og videreutdanning

Les om bibliotektjenestene for deg som er ansatt i Politietaten

Ønsker du å låne noe fra oss, men befinner deg utenfor Oslo? Da kan du bestille boken i Oria og få den sendt hjem. Studenter som befinner deg i Oslo kan hente bøkene på Majorstua.

Gå direkte til Oria

Se åpningstider for biblioteket og campus Oslo

Hjelp og veiledning

Selv om det fysiske biblioteket kan være vanskelig å besøke, står vi klare til å hjelpe deg på andre måter:

Digitale ressurser

Under finner du et lite utvalg ressurser vi tror kan være ekstra nyttige så lenge du jobber eller studerer hjemmefra.

Oria

Her finner du e-bøker, artikler, tidsskrifter og studentoppgaver.

Gå direkte til Oria

Databaser

Ønsker du å søke etter litteratur utover det som finnes i vår samling, kan du bruke en av våre databaser. Dersom du finner relevante artikler fra tidsskrifter vi ikke har tilgang til, kan vi bestille det inn fra andre bibliotek.

Se mer i databaseoversikten vår

PIA (Politihøgskolens institusjonelle arkiv)

Her finner du  artikler, bokkapitler, masteroppgaver og utvalgte bacheloroppgaver produsert ved PHS.

Gå direkte til PIA

Skrivetips

Våre sider om akademisk skriving, samt Kildekompasset og Søk og Skriv er nyttige ressurser for deg som trenger hjelp med oppgaveskriving, henvisninger og referanseliste.

Les mer om det å skrive oppgaver

VPN

Noen av våre ressurser krever at du er logget på VPN for å få tilgang.

Last ned dokument med informasjon om VPN

Kontakt IKT på epost it@phs.no dersom du trenger hjelp med VPN