Bli kjent med dagens politiutdanning

Politiutdanningen feirer 101 år i år! Dette skulle vi egentlig ha markert med en åpen dag på alle våre campuser. Ettersom det ikke lar seg gjøre, har vi her laget en digital versjon der du kan bli bedre kjent med dagens politiutdanning.

Forebygging handler om å være i forkant og forhindre at kriminalitet og uønskede hendelser skjer. I denne videoen blir du bedre kjent med hvordan Politihøgskolen jobber med forebyggende politiarbeid.
I denne videoen brukes det klipp fra serien "Blålys"
I denne videoen blir du bedre kjent med emnet Kommunikasjon, samfunn og etikk. Dette er et av flere fag politistudentene tar under praksisåret sitt på Politihøgskolen.
Politistudentene lærer både teknisk og taktisk etterforskning. I denne videoen får du et innblikk i hvordan etterforskning læres bort på Politihøgskolen.