Alumni for master

Alumni for master er for nåværende og tidligere masterstudenter i politivitenskap og etterforskning. På denne siden vil du finne relevante tips for deg som vil holde deg faglig oppdatert.

Nyhetsbrev

Alle alumni vil motta et årlig nyhetsbrev med informasjon om publikasjoner, forskning og annen relevant informasjon som kan bidra til å opprettholde, videreutvikle og oppdatere faglig interesse. Du kan når som helst melde deg av nyhetsbrevet.

Alumnitreff

I anledning åpningen av det akademiske året inviteres alumni til en faglig og sosial sammenkomst i starten av høstsemesteret. Denne tradisjonen startet i 2022.

Biblioteket

Politihøgskolens bibliotek er i tillegg til å være fagbiblioteket til alle studenter og ansatte ved Politihøgskolen også for ansatte i Politi- og lensmannsetaten. Finn mer informasjon om biblioteket her.

Noen relevante tidsskrifter med Open Access

Flere relevante tidsskrifter bak betalingsmur er tilgjengelige via biblioteket.

Forskergrupper

Politihøgskolen har flere forskergrupper som forsker på ulike politirelaterte problemstillinger. Les om hva forskergruppene jobber med her.

Forskningskonferansen

Forskningskonferansen arrangeres hvert år av Politihøgskolen og har som mål å formidle relevant forskning til forsknings- og praksisfelt. Konferansen er et fint sted for masteralumni for å holde seg oppdatert på ny og relevant forskning.

Kandidatundersøkelsen

Våren 2021 ble det gjennomført  et kandidatundersøkelse for uteksaminerte kandidater fra master i politivitenskap og erfaringsbasert master i etterforskning. Resultatene fra denne kan du lese om her.

Tips oss!

Har du idéer til noe vi bør informere om på denne siden eller som bør med i nyhetsbrevet, send en epost til Alumni.Master@phs.no