Hjelp til litteratursøk?

Søker du etter en konkret bok eller artikkel? Er du interessert i å lese deg opp på forskningen innenfor et bestemt tema? Eller skal du i gang med et større forsknings- eller utredningsprosjekt og har behov for å få oversikt over så mye relevant litteratur som mulig? Biblioteket hjelper deg med både enkle og mer omfattende litteratursøk.

Enkelt søk etter en bok eller artikkel

Her anbefaler vi at du sjekker bibliotekkatalogen Oria. Hvis du trenger hjelp kan du spørre en bibliotekar eller gå til siden vår "Slik søker du i Oria".

Gå til siden Slik søker du i Oria

Mer omfattende søk etter forskning om et bestemt tema

Skal du gjøre et mer omfattende søk for å finne forskning om et bestemt tema, for eksempel i forbindelse med en oppgave eller et prosjekt? Da kan det være greit å starte i Oria, men ofte må man søke flere steder. Vi tilbyr veiledning i litteratursøk via tjenesten Bestill en bibliotekar. Tjenesten kan benyttes av ansatte og studenter tilknyttet PHS, samt ansatte i etaten.

Gå til siden Bestill en bibliotekar

Systematisk litteratursøk til forskningsprosjekter o.l.

Skal du i gang med et forskningsprosjekt eller et annet mer omfattende prosjekt? Da kan du bestille et systematisk litteratursøk fra biblioteket. Et systematisk litteratursøk handler om å kunne finne så mye relevant litteratur som mulig og dermed få en god oversikt over hva som allerede er skrevet på feltet. Søket gjennomføres av biblioteket, men i tett samarbeid med deg som bestiller. Tilbudet er først og fremst ment for forskere og andre ansatte ved PHS og i etaten som jobber med større forsknings-, utviklings- og utredningsprosjekter.

Les mer om og bestill et systematisk litteratursøk