Politihøgskolens forskningskonferanse 2021: Politiutdanning i nåtid, fortid og fremtid

Politihøgskolens forskningskonferanse har mål om å formidle relevant forskning til forsknings- og praksisfelt. Tema i år er politiutdanningen i nåtid, fortid og fremtid, aktualisert av at Politi(høg)skolen nå har gjennomført sitt første århundre med politiutdanning.

Vi byr på kortere og lengre presentasjoner fra politifolk og forskere fra ulike fag og forskningsmiljøer, nasjonalt og internasjonalt. I praksis får du nærmere innblikk i politiutdanning som organisasjon og politisk felt, aktørene i utdanningen, dens historie, framtid, innhold og kunnskapsutvikling.

Konferansen er heldigital. Du kan altså følge oss fra kontoret, sofaen eller hjemmekontoret og vil disse dagene ha mulighet til å stille spørsmål til innlederne, kommentere foredrag eller felt i realtid.

OBS! Husk å melde deg på begge dager for å få tilgang til hele konferansen.

Her kan du se dag 1.

Her kan du se dag 2.

Om du ikke har mulighet til å følge hele konferansen eller datoene ikke passer, vil det være mulighet til å spole i programmet fra 5. juni 2021.

Politiutdanning i fortid, nåtid og framtid vil være tilgjengelig til 2. juni 2022, men du må registrere deg i lenkene over først.

PROGRAM DAG 1

PROGRAM DAG 2