Utvekslingsmuligheter for masterstudenter

I 5 semester på masterstudiet kan du ta 15 studiepoeng ved en annen institusjon. Du kan også søke om å delta på kurs via CEPOL.

Start planleggingen om utveksling tidlig

Det tar tid å organisere utvekslingen, så det er derfor lurt å starte planleggingen minst ett år før du skal reise. Valg av emne må være godkjent av oss for å kunne innpasses i masterstudiet. Hvordan du skal gå frem for å få godkjenning er under arbeid. Det vil bli informert om på denne siden når det er på plass

Ta kurs via CEPOL

Er du masterstudent og ansatt i Politi-, Toll- eller Skatteetaten har du mulighet til å delta på kurs i regi av CEPOL.

CEPOL er et EU byrå som skal bidra til et tryggere Europa gjennom å tilrettelegge for samarbeid og kunnskapsdeling mellom polititjenestefolk i EUs medlemsstater, og i noen grad tredjepartsland.

CEPOL tilbyr samlingsbaserte kurs, online kurs og webinarer. Norske deltakere må betale selv, så all deltakelse må være godkjent av din leder.

Deltakelse i webinar er gratis.

Du kan lese mer om de ulike kursaktivitetene her i CEPOL’s kurskatalog.

Ønsker du å delta, ta kontakt med Internasjonal enhet på e-post: international@phs.no.