Generell innføring i etterforskningsmetodikk

Dette studiet er utviklet for deg som har bachelorgrad innenfor et fagfelt som gir relevant kompetanse for sivile stillinger innen etterforskning i politiet. De som har bachelor fra Politihøgskolen er ikke i målgruppen for dette studiet. Studiet gir deg en introduksjon til etterforskningsmetodikk, med med vekt på kunnskap, metodikk og systemer som håndterer prosessen fra åsted til rettssal. Studiet bygger på videreutdanningen «Generell innføring i etterforskning — strategier og prinsipper».

Studieplanen er revidert november 2023 og vil gjennomføres på ny studieplan høsten 2024. Informasjonen på siden er oppdatert etter revidert plan. For dere med oppstart vår 2024 gjelder tidligere studieplan som kan lastes ned på siden.

Om utdanningen